Fotogrāfa Gvido Kajona melnbaltās fotogrāfijas, kas ietvertas grāmatā „Tēma 011”, tapušas Padomju Latvijas laikā. Bildes ir nostāvējušas vairākus gadu desmitus un pa to laiku kļuvušas tikai vērtīgākas.

Ciklā „Tēma 011” apvienotas vairākas tēmas – ainava, demonstrācija, cilvēks un pilsēta, uzraksti, laiks. Ciklu caurvij doma – CIK ŠIS LAIKS IR INTERESANTS. Šo ciklu, kā jau visu, ko dara Kajons, raksturo tehniska sterilitāte, perfekta kvalitāte, īpašais „kajoniskais” redzējums: it kā nemanāmo un ikdienišķo viņš dokumentējot padara par tēlu – mākslu, izrauj nejaušu dzīves fragmentu no notikuma konteksta un rada savu zemtekstu.

Gvido Kajons (1955) tāpat kā viņa biedri no fotogrāfu grupas „A”, kuras līdzdibinātājs viņš ir, nekad nav studējis fotogrāfiju akadēmiskā ceļā. Sākotnēji fotogrāfija viņu aizrāva kā hobijs. Fotografēt Gvido Kajons sācis ar vectēva atrastu, 20. gadsimta 30. gados ražotu fotoaparātu, mācoties jau 5. klasē. Fotogrāfs absolvējis Rīgas Politehniskā institūta radiotehnikas un sakaru fakultāti un ir profesionāls inženierzinātņu speciālists, 20. gadsimta 90. gados strādājis kā žurnāla „Liesma” fotogrāfs. Gvido Kajons jau kopš 1979. gada piedalās grupas fotogrāfiju izstādēs un veido savas personālizstādes gan Latvijā, gan ārvalstīs, tai skaitā, Valtera Filipa mākslas galerijā Kanādā, izstāžu zālē „Weserburg” Vācijā un „Van der Berlage" galerijā Amsterdamā. Pazīstamākās no autora fotogrāfiju sērijām ir „Ar Minoltu pa dzīvi” (1994), „Tēma 011” (daļa no sērijā iekļautajām fotogrāfijām pirmoreiz izstādīta 1988. gadā Arhitektu namā), „Nacionālā ģeogrāfija” (1998).

Cikla „Tēma 011” fotogrāfijas tapušas laika posmā no 1976. līdz 1994.gadam.

Tekstu autori Sarmīte Sīle, Raimo Lielbriedis
Dizains un makets Sandra Ošiņa
Attēlu skenēšana Mārcis Bendiks
Attēlu apstrāde Gvido Kajons, Sandra Ošiņa, Milda Ošiņa, Valdis Ošiņš
Izdevējs Izglītības un kultūras atbalsta biedrība BALTA
Iespiests SIA „Jelgavas tipogrāfija”
 
http://www.kajons.com/gramata.html
 
Grāmata tapusi ar SIA Skonto Būve finansiālu atbalstu.