Projektu „Vēsturiski piesārņotas vietas Liepājas ostas Karostas kanāla attīrīšana” īstenos pilnsabiedrība „SB & B”, kurā apvienojusies Latvijas kompānija „Skonto Būve” un Nīderlandes kompānija „Boskalis International B.V.”. Projekts tiek īstenots ar ES Kohēzijas fonda atbalstu un tā kopējā summa ir LVL 12 099 900,68 ar PVN.

Uldis Sesks, Liepājas domes un SEZ valdes priekšsēdētājs:„Ilgstoša militārās bāzes klātbūtne un piesārņojums, ko atstāja padomju armija pēc savas aiziešanas, ir padarījusi Karostas kanālu par vienu no Latvijas piesārņotākajām vietām. Taču parakstītais līgums dod pamatu apgalvot, ka jau pavisam drīz tā būs pagātne – kanāla attīrīšana ļaus novērst ne tikai potenciālu ekoloģisku bīstamību, kas ar gadiem būtu tikai pieaugusi, bet arī uzlabot Karostas mikrorajona iedzīvotāju dzīves kvalitāti.”

Juris Pētersons, sabiedrības ar ierobežotu atbildību „Skonto Būve” projektu vadītājs: „Darbu veikšanai esam izveidojuši pieredzējušu profesionāļu komandu un konkursā mums izdevies uzvarēt ar konkurētspējīgāko piedāvājumu un zemāko cenu pasūtītājam. Esmu pārliecināts, ka veiksmīga sanācijas darbu veikšana vēlreiz uzskatāmi apliecinās mūsu uzņēmuma moto – „Ar atbildību par vidi!”. Darbu apjoms ir nozīmīgs un, projektam noslēdzoties, padarīto varēs novērtēt gan liepājnieki, gan arī pilsētas viesi.”

Projekta ietvaros ir paredzēta Karostas kanāla gultnes attīrīšana – savācot piesārņotos nogulumus no Karostas kanāla gultnes un deponējot tos iepriekš izveidotajā nogulumu apglabāšanas vietā Karostas kanāla austrumu galā. Projekta rezultātā tiks likvidēts piesārņojums Karostas kanālā – 780 000 m2 lielā areālā, kā rezultātā tiks uzlabota vides kvalitāte Liepājas ostā. Projektam būs pozitīva ietekme arī uz Baltijas jūru kopumā – tiks samazināts risks Baltijas jūras piesārņošanai.

Līgumu parakstīja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš un  pilnsabiedrības „SB&B” vārdā - „Boskalis International B.V.” direktors Mattijs Siebinga  un „Skonto Būve” projektu vadītājs Juris Pētersons.